יום למידה ופיתוח מקצועי באגף למחוננים ולמצטיינים

מופ מחוננים ומצטיינים

כחלק מפעילות המחקר והפיתוח הנעשית באגף למחוננים ולמצטיינים יתקיים מחר יום עיון לחברי הצוות. במפגש יציגו חוקרים בתחום המחוננים והמצטיינים את מחקריהם בהרצאות ובסדנאות. מנחם נדלר, מנהל האגף למחוננים ולמצטיינים יפתח את המפגש, לאחר מכן אציג בקצרה את תחומי הפעילות של המו"פ המתוארים איור לעיל. תיערך הרצאת פתיחה, שני סבבים של מעגלי מחקר בהם מדריכי האגף יפגשו את החוקרים והרצאת סיכום.

ריכוז המפגש: פנינה זלצר, גילה גוטמן וגילמור קשת

מטרות המפגש:

  1. לחשוף את צוות האגף למחקר עכשווי המתקיים סביבנו בנושא המחוננים והמצטיינים.
  2. לאפשר למדריכים להעלות שאלות אל מול החוקרים – שישמשו את מדריכי האגף לקראת חשיבה ומחקרים עתידיים ואת החוקרים.
  3. קידום מוטיבציה למחקרי פעולה בשטח המחוננים והמצטיינים
  4. לאפשר חשיבה אגפית על אפשרויות היישום של עקרונות המחקר, כפי שיוצגו בפנינו.

המדריכים קיבלו הזמנה ליום הלמידה וכן דף ובו תקצירים של המחקרים שיוצגו. כל חבר בצוות התבקש לבחור רצף של שני סבבי שיח עם חוקרים לפי הנושאים והתקצירים.

סדר היום למפגש צוות האגף בנושא המחקר על חינוך מחוננים ומצטיינים, 5 בינואר 2016

   

09:00-09:30

התכנסות

09:30-09:45

דברי פתיחה: האגף מנחם נדלר, ד"ר גילמור קשת (מו"פ)

09:45-10:45

דר' רון בלונדר, מכון וייצמן למדע: אינטראקציות בין מורה לתלמיד מחונן בכיתת הכימיה הרגילה.

11:00-11:45

11:50-12:30

מעגלי מחקר: סדנה ראשונה

מעגלי מחקר: סדנה שנייה

13:00-15:00

דפנה הרן, אוניברסיטת חיפהתפיסות מורי מחוננים אודות המורה והוראת היסטוריה, המתאימים לתלמידים מחוננים

(פרופ' רוזה לייקין, אוניברסיטת חיפה: יצירתיות במתמטיקה בקרב מתבגרים מחוננים ומצטיינים)

 

מעגלי מחקר

קבוצה 11:00-11:45 11:50-12:30 מיקוד
1 חן לפן, אונ' ת"א: קשיבות (mindfulness) לתלמידים מחוננים והיבטים רגשיים נעמה בני, מכון וייצמן: אינטראקציות בין מורה לתלמיד מחונן בכיתת הכימיה הרגילה מצטיינים ומחוננים
2 נעה להב, אונ' בר אילן: "יצירתיות מבוססת ענן" – שימוש בלמידה מרחוק עם תיווך לפיתוח יצירתיות מדעית אצל תלמידי חט"ב משה ריבן, מכון וייצמן: השפעה של פעילות Quest על תלמידים מצטיינים
3 דר' ענבל שני, אונ' חיפה: גיבוש זהות ובחירות עתיד בקרב מתבגרים מחוננים: מורכבותו של המושג "מימוש פוטנציאל" דפנה הרן , אונ' חיפה:  תפיסות מורי מחוננים אודות המורה והוראת היסטוריה, המתאימים לתלמידים מחוננים מתבגרים מחוננים
4

 

דר' אלכס פרידלנדר, מכון וייצמן: סוגי משימות יצירתיות במתמטיקה רחל הס גרין, הטכניון: זהות ולמידה במחנה מתמטי למחוננים מצטיינים ומחוננים במתמטיקה
5 נעמה בני, מכון וייצמן: אינטראקציות בין מורה לתלמיד מחונן בכיתת הכימיה הרגילה חן לפן, אונ' ת"א: קשיבות (mindfulness) לתלמידים מחוננים והיבטים רגשיים מצטיינים ומחוננים
6 רחל הס גרין, טכניון: זהות ולמידה במחנה מתמטי למחוננים דר' ענבל שני, אונ' חיפה: גיבוש זהות ובחירות עתיד בקרב מתבגרים מחוננים: מורכבותו של המושג "מימוש פוטנציאל" היבטים רגשיים וחברתיים אצל מחוננים
7 דפנה הרן , אונ' חיפה:  תפיסות מורי מחוננים אודות המורה והוראת היסטוריה, המתאימים לתלמידים מחוננים אורן דניאלי, אונ' הרווארד: השפעות ארוכות טווח של כיתות מחוננים מחוננים
8 אורן דניאלי, אונ' הרווארד: השפעות ארוכות טווח של כיתות מחוננים נעה להב, אונ' בר אילן: "יצירתיות מבוססת ענן" – שימוש בלמידה מרחוק עם תיווך לפיתוח יצירתיות מדעית אצל תלמידי חט"ב מצטיינים ומחוננים
 

מטרת הסדנאות היא ליצור שיח בין חוקרים לבין מדריכי המחוננים והמצטיינים לטובת המחקר בתחום,  לאפשר למדריכים להתנסות במחקר כדרך ללמידה ולהעלאת שאלות. בסדנאות יוצגו ממצאי המחקר ותתקיים התנסות באחד מכלי המחקר. לבסוף יתקיים דיון ביישום המסקנות  והעלאת שאלות.

תמונות מיום העיון 5.1.2016

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s